BRAND & BRANDING: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ;

23.05.2020

BRAND & BRANDING: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ;

Marirena Salakouma
Κατηγορία: MediaLab Blog
23.05.2020

Ποιος από εμάς, τα τελευταία χρόνια δεν έχει ακούσει τους όρους «brand» & «branding»; Όσοι ασχολούνται με τον κλάδο των επιχειρήσεων, σίγουρα τους χρησιμοποιούν σχεδόν κάθε μέρα. Γνωρίζουν όμως, τι ακριβώς σημαίνουν;

Πάμε να ρίξουμε μια ματιά σε αυτές τις δύο trendy έννοιες!

BRAND 

Σύμφωνα με το American Marketing Association ορίζεται ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό, το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα τις αγοράς. 

Παλαιότερα, το «brand» χρησιμοποιούνταν για να ορίσει το όνομα ενός προϊόντος, μιας εταιρείας, ή μιας υπηρεσίας. Αυτό που ονομάζουμε σήμερα, «trademark». Επίσης, χρησιμοποιούνταν για να ορίσει ένα συγκεκριμένο όνομα ενός προϊόντος, το οποίο ανήκε σε ένα γενικό σύνολο προϊόντων αλλά διαφοροποιούνταν σε σχέση με το γενικό σύνολο, ως προς τα υλικά από τα οποία ήταν φτιαγμένο. Το γνωστό σε όλους «brand name».
 

BRANDING

Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται. Η αίσθηση που έχει, όταν ακούει το brand-name μιας εταιρείας, ακόμα οι εικόνες καθώς και οι σκέψεις που κάνει. Σχετίζεται με τις υποσχέσεις που δίνει μία εταιρεία μέσω των προϊόντων ή υπηρεσιών της. Τέλος, πηγάζει από τις αξίες της ίδιας της εταιρείας, από το «για ποιό λόγο» να υπάρχει αυτή η εταιρεία.

BRANDING VS MARKETING

Στο σημείο αυτό, ας ξεκαθαρίσουμε πως το branding προηγείται του marketing. Το branding αναφέρεται στη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία, ενώ το marketing στις τακτικές που πρέπει να ακολουθήσει η εταιρεία για να εφαρμόσει τη στρατηγική αυτή. Με πολύ απλά λόγια, το branding είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδεθούν με το προϊόν/ υπηρεσία, ενώ το marketing είναι αυτό που θα κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν/ υπηρεσία.

Ας συνοψίσουμε λοιπόν, το brand & branding είναι:

  • Μία υπόσχεση
  • Η διαφοροποίηση από τους άλλους
  • Το συναίσθημα του πελάτη απέναντι στο προϊόν/ υπηρεσία
  • Η εμπιστοσύνη μεταξύ πελάτη και επιχείρησης
  • Η εμπειρία του πελάτη
  • Τα μοναδικά οφέλη 
  • Το storytelling

 

Μοιραστείτε το άρθρο: fb tw in